2013. augusztus 29., csütörtök

Sztori

Az RD utóélete. Tegnap dél körül két fiatalember nyomta a csengőt a kertkapuban és a Zöld Múzsa vegán étterem után érdeklődtek, ahol is szívesen elköltöttek volna egy ebédet. Azt hiszem ez egy abszolút pozitív visszacsatolás, hiszen ők ezek alapján nem visszajáró vendégeink csak az infó  kibővítve jutott el hozzájuk, miszerint  augusztus 18-án kinyitott éttermünk és azóta se zárt be;-) Vagy egy misztikus magyarázat: két időutazó tévedt oda hozzánk 2017-ből? Hm? Mit gondoltok erről?


Különben a  valóság egyáltalán nem áll messze a sztoritól, mert a Zöld Múzsa nem zárt be, naponta kísérleti konyhaként üzemel,  mint " a konyha Salvador Dalija " Ferran Adria éttermében;-) Ohhh nem mérném én hozzá magam soha, csak az őrült és nem mindennapi ötletei, a gasztrohoz, mint művészethez való hozzáállása végtelen szimpatikus.  Van létjogosultsága a kreativitásnak a konyhában, ha nem a köz elvárásai alapján szeretnénk működni és húsz éven keresztül ugyanazt a májgombóclevest tálalni  rántott bordával, rizzsel. 

A házi csokigolyó receptjére Panka  hívta fel a figyelmemet, zabpehely lisztből készítettük el az üreskalóriás  Nestléhez kicsit sem hasonlatos gabonagolyókat, amin rágni is kell, nem csak nyelni, mint kacsa a nokedlit:-)

Hozzá házi készítésű túrókrémet ajánlok. Egy evőkanál vajon kicsit megpirítottam 6 evőkanál zabpehelylisztet és felöntöttem  2-3 deci forralt házi tejjel. Ebből pár perc alatt gyors kevergetés mellett krémet főztem, amit amikor kihűlt összeturmixoltam 25 dkg túróval. Poharakba apróztam  fél cukordinnyét és rádobtam egy-egy marék csokigolyót majd felöntöttem túrókrémmel. A tetejét kidiszítettem és máris fogyasztható.  Aki szeretné, az összetevők cseréjével vegánosíthatja a recipét. Gyerekeimnek készítettem reggelire, a házi tejet anyukámék Bécije szolgáltatta, nálam a beszerzési forrás biztonsága mindig felülírja a vegán "szabályokat", de egyszer remélem sikerül mindezt értelmesen összefoglalnom és leírni azt, hogy a rugalmasság mekkora szabadsággal jár. Ha megértem és felértem a témához, megteszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése