2014. április 8., kedd

VKF! 63. epizód... ahol a zöldségeké a főszerep!

Nem akarom túl messziről kezdeni, meg nagyjából azt írok, amit akarok: messziről jött ember, azt mond amit akar :-) Alapvetően textiles vagyok, csak az elmúlt időszakban alapanyag gondjaim támadtak, akadozott a "termelés", nekem ettől szabad kapacitásom keletkezett, amiben elkezdtem kényszeresen főzni egészségmegőrzés vonalon és zöldségek után koslatni a piacra. A gasztro társadalom egy nagy fehér folt a térképemen, a VKF! ( Vigyázz! Kész! Főzz! ) háziasszonyát volt szerencsém négy évvel ezelőtt a győri könyvszalonon látásból megismerni. Helyi újságíró beszélgetett vele és utána a közönség soraiból kérdezhettünk. Ha emlékezetem nem csal, ezt  írtam a körbeadott cédulára: - "Chili és Vanilia életérzés egy szóban?", amire is Mautner Zsófi válasza ez volt: -Multikulti. " A főzési kedvet mégsem ezen a könyvbemutatón, mint inkább kedvenc tv-s szakácsomtól kaptam el, nemnemneeeeem a Jamietől... a másik celeb az én jó barátom: Hugh  Fearnley-Whittingstall. Különösen nagy hatással volt rám a Veg Every Day filmes változata és az ebben kinyilatkoztatott életérzés: a színes zöldségek egy új perspektívát nyitnak a kreatív szakácskodás területén. 

A staféta botot  Ezt ettem  Éci-je adta át, akivel ismeretségünk szála közös barátnénk-tól fakad, de mi még egymással (konkrétan) nem találkoztunk a virtuális terepen kívül ;-) Jó volna ha  az ő szavazatán túl, ti is támogatnátok  kedves ismeretlen gasztro bloggerek és a messziföldről érkezett játékmester felhívására érkezne sok-sok színes, kreatív, ínycsiklandó recept.

a plakátot kedvenc illuszrátoromtól, ANA-tól kölcsönöztem


Kicsit átfutva a VKF! archívumát, első olvasásra szembetűnt, a pizza tészta ( mint a magyarok fő eledele ) nem lett megpörgetve semilyen feltéttel. Ne féljetek, nem pizza lesz a téma!;-) Mivel alapvetően zöldségben utazom,  kapóra jött: konkrétan úgy hat éve volt utoljára salátázás. Itt a tavasz, zöldül a kert, a balkon... ha egyik se, akkor a piac kínálata, ahová biztosan mindenki szívesen jár jó alapanyagokért. Használjatok fel bármit, nincsenek szabályok, sem kötöttségek, csak  elég SZÍNES  legyen! Olyan  salátás tálat alkossatok, amit szívesen tennétek szeretteitek asztalára mint fő fogás. A zöldségeket dúsíthatjátok gabonákkal, olajos magvakkal, hüvelyesekkel, de ha úgy érzitek, húsfélékkel teljes, kombináljátok azzal. 

- Saláta kreációitokat legkésőbb május 7-ig tegyétek közzé a blogotokban és erről értesítsetek engem a colette.color@gmail.com címen. 

- A játékhoz nem csak gasztro témájú blogok, bárki csatlakozhat, akit a saláta, mint téma megszólít. Ha nincs blogotok is küldhettek receptet és hozzá tartozó fotót a fenti e-mailre. 

- Amennyiben szeretnétek részt venni a VKF! 63. fordulóban, akkor a plakátot mint banner is használhatjátok blogotok oldalsávjában, emlékeztetőként! ;-) 

18 megjegyzés:

  1. kedves barátné ismét beszáll a buliba (és a végén még megszereti a játékot ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak nem tesz a salátájába tofut! ;-)

      Törlés
    2. de izé vagy, nem is értem, hogy feltételezel ilyent ;)

      Törlés
  2. De jó téma! Jövök én is! :D

    VálaszTörlés
  3. Ez nekem való téma! Tuti jövök valami jó kis salival!

    VálaszTörlés
  4. Hugh nekem is nagy "barátom" :) - igyekszem ideérni!

    VálaszTörlés
  5. Mekkora szerencse, hogy bármi mehet a saliba! :) A fogyókúránk miatt épp kapóra is jön a téma, úgyhogy megpróbálok összehozni én is valami finomat, bár a konyhám jelenleg nem létezik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Utána jártam a konyhádnak, háááát valóban szét van bombázva...de biztosan klassz lesz a megújulás után. Hajrá!

      Törlés
  6. Szia, elküldtem a receptemet emailen, megkaptad??? Kisildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Napokig nem voltam, de már jeleztem neked, hogy köszi és igen!

      Törlés
  7. Hahaha éppen most ettem meg! :) Annyira kíváncsi vagyok, hogy mit fogsz csinálni... mármint inkább arra, hogy az egyik összetevő az enyémből benne lesz-e a tiedben... már csak a múltkori játék kapcsán. :)

    VálaszTörlés