2014. június 29., vasárnap

A nagy fagyifelfedezés

Történt az, hogy fagyit én még sose. Ebből egyenesen következik, hogy fagyigépem sincs. A legkisebbem egy tévés reklámban látott valamit és egy ideje  rágta a fülemet. Meg is mutatta aranyom, milyen az a fagyigép, de arra meg legyintettem: "-Kicsim, ez csak egy drága játékszer, nincs szükségünk rá ". 

A fagyi készítés azonban továbbra is izgatta a fantáziámat. Keresgéltem, kutakodtam... Éci sült banános fagyi receptje végül tettekre sarkalt, nem is lett rossz az első eredmény, ehető kategória. Bár ahogy ő is írta, nehézkesen fagyott a krém, amikor kivettem a hűtőből meg iszonyú gyorsan olvadt. Ki érti ezt? Aztán irányt váltottam és gondoltam Nóri precíz lány, biztosan megbízhatok a főzött vegán csokis fagyijában. Nagyon csokis fini lett, de állag szempontjából valami krémesebbre vágytam.  A soron következő próbálkozás egy kókuszos-sárgabarackos változat,  csak úgy spontán adagolva a hozzávalókat és láss csodát, ennek már volt gombócolható fázisa, békebeli vizes fagyikra hajazott erősen. 



Ezután találkoztam édességszakértő Panka barátnőmmel, aki biztosított afelől, hogy még  a kézműves fagyikba is tesznek mindenféle ezt-azt, amitől frankó lesz a cucc. Már-már kezdtem belenyugodni,  akkor marad a cukros bóti fagyi, amikor egy teljesen más témában indított facebookos párbeszéd folytán megtudtam, hogy a kertemben növekedő lilaburgonyából is  lehet fagyit keverni. Krumpliból fagyit? Ennél borzasztóbb dolgot elképzelni sem tudtam volna, de amikor a google képtalálatait megláttam, nem fért kétség: kipróbálom! Végül is a krumpli még mindig elfogadhatóbb alapanyag számomra, mint mondjuk egy tojás...és lehet éppen ez teszi fel a fagyiprojektemre a pontot. És feltette! És csúcs vele az állag. Az íz kompenzálására raktam bele  levendulát, citromot bőven, de még így is rohadtul krumplicukorra asszociálok, mikor a számba veszem, de veszettül jó az állaga és végül is az volt a kívánságom, hogy a megfelelő krémességet elérjem. Hurrá! Igazán nem panaszkodhatom. Csináljatok krumplisfagyit, tuti siker!

Hozzávalók nagyon nagy vonalakban:
- egy csésze héjában főtt lila krumpli lehéjazva és felkockázva
- kb. ugyanannyi görög joghurt
- 100 ml kókuszkrém
- fél citrom leve, de lehet hogy több
- levendula szörp vagy levendulás cukor ( bár édesítésre nincs szükség, de a levendula ízre igen! )

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Az összetevőket simára turmixolom és fagylaltgépbe megkeverem...hiányában a fagyasztót sűrűn nyitogatva többször átkeverem. Ez tényleg nagyon gyorsan köt, valószínű a krumpli magas keményítő tartalma miatt.


 A süni a képen azért van, mert Praliné Paradicsom oldalán találtam egy szuper nyári játékot, ami július 15-ig tart, vonzó nyereményekkel. Játékba szállok a lila fagyimmal!

Rózsás papír kapszli  EZTETTEM boltjából.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése