2014. július 27., vasárnap

Erdő-mező gyümölcsei

Nem is tudom miért vittem varrógépet magammal? A dobozából sem vettem elő. Szívott egy csepp kisnyalkai levegőt! ;-) Jobban fog duruzsolni ha újból munkába állok. Néha már-már úgy tűnik, hogy sosem varrok többet. Olyan érzés ez, mint mikor messzire visz a kiváncsiságod az otthonodtól, és olyan sok érdekes impulzus ér útközben, hogy egyre nehezebb a visszatalálás. A Zöld múzsa kaland addiktív, nem enged a cérnák és anyagok közelébe. Annál többször nyúlok fazekak és fakanalak után. 



Arról akartam mesélni, hogy szerintem bármiből lehet alkotni. Az alapanyag teljesen mindegy  micsoda. Mivel a délelőttömet egyébként is a pult mögött töltöttem, az ebédutáni sziesztát követően sem találtam rá a gyapjú hangulatára. Lehet, a varrógépem is hívogatott, de nem hallottam hangját a robotgépek zúgásától. Így esett, hogy a kikapcsolódásomat konyhai műveletekben éltem ki. Desszert délutánokat varázsoltam a lányok örömére. Timit párszor elkísértem festőnövény feltérképező túrákra, amikor is ehető vadontermő növényeket is gyűjtöttünk. Az egyik ilyen séta alkalmával bukkantunk egy helyre, ahol érett erdei málna bokrok sorakoztak. Minél beljebb mentünk a fák közé, annál érintetlenebb tüskés közegben bukkantunk újabb bokrokra. Két tejfölös vödör telt meg és még hagytunk az utánunk jövőknek is! Ez nem semmi mennyiség ám ebből az erdei apróságból. Került belőle süti tetejére, turmixba, reggeli zabkására, de a legfontosabb: a jövő évi tábor jókedvalapozó italát is előkészítettük, vodkával és mézzel érleljük hat hétig és aki jövőre velünk tart, kap egy kupicával belőle. Ugye milyen jó kis csapat vagyunk?! ;-)

A ház körül is találtunk pár természet adta ínyencséget. Négy eperfa zárja ugyanis a ház végét, ami éppen ott tartózkodásunk idején kínálta érett gyümölcsét. A belőle készült finomságokat a 100fok oldalára  írt cikkemben olvashatjátok.


Ciki lenne, ha recept nélkül hagynálak most benneteket, így megosztom a málna maradékából készült joghurtos clafoutis receptjét, amit már hazaérkezésem után csináltam.

Vad málnás joghurtos clafoutis (pite): 
- 8 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
- 8 dkg fehér tönkölyliszt
- 12 dkg vaj
- 8 dkg nádcukor ( vagy bármely cukor alternatíva )
- 1 tojás
- 2.5 dl joghurt 
- 1 tk. sütőpor, csipet só
- fél citrom leve + héja ( amennyiben bio a citrom )
- egy marék vad málna vagy bármilyen bogyós gyümölcs

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A vajat habosra keverem a cukorral, majd hozzáadom a tojást is. Ezután beleszitálom a lisztet és a sütőport. Csipet só és a citrom se maradjon ki, majd a joghurtot is elvegyítem vele. Nagyon jó állagú kevert tészta a végeredmény, amit előmelegített sütőben 175 fokon 35-40 percig sütjük. Persze előtte szórjuk meg a marék vad málnával!;-) Vanília fagyival, tejszínhabbal és egy nagy kanál málnalekvárral a gyerekeim kedvence! 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése